سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنولپ داستان دوست من

کنولپ داستان دوست من هرمان هسه، ترجمه سروش حبیبی
تهران: ققنوس، چاپ اول، ????، ???? نسخه
هرمان هسه، یکی از بزرگترین شاعران و نویسندگان معاصر است که آثار ماندگار و درخشانی را در زمینه شعر و داستان پدید آورده . هسه، دوم ژوئیه ???? در کالو ـ ایالت وورتمبرگ آلمان ـ زاده شد.
خانواده اش همه از مبلغان پروتستان بودند، به همین خاطر او نیز در سال ???? به حوزه علمی دیر ماولبرون پیوست ولی در سال ???? نظرش به جهان هستی تحول یافت و مدرسه را ترک و به نویسندگی پرداخت.
هسه درسال ????، موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد و در سال ???? در سوئیس درگذشت.
«داستان دوست من» از آثار هسه است که در سال های دهه ?? مورد توجه و استقبال شدید خوانندگان اروپایی قرار گرفت.
کنولپ، قهرمان داستان، مردی آزاده و قلندری بیابان گرد است که از زندگی، جز لذت تماشا نمی خواهد. انسانی که سبک مغزی های مردم را می بیند ولی آنها را در انتخاب راهشان آزاد می گذارد و فکر می کند وجود هرکس، فقط مال خود اوست و نمی تواند در آن با کسی شریک باشد.
کنولپ، انسانی است که در زندگی موفقیتی نصیبش نشده و دستش از هر توان و بضاعتی خالی است. مردی که با روح دریایی و در عین حال کودکانه خود، برای مردم شادی و سرور به ارمغان آورده و در دل همه جا دارد در حالی که پشت نقاب خنده و شادمانی، مردی تنها، ناآرام و بی خانمان نهفته که هیچ جا ریشه ای استوار نکرده و اگرچه از آزادی و زیبایی زندگی محروم نبوده، اما همیشه تنها مانده است.
کنولپ مردی است که به خاطر معشوق محبوبش از همه چیز خود می گذرد ولی فرانسیسکا به او و عشق او خیانت کرده و بی اعتمادی به انسان ها را در وجود او پدید آورده و تقویت می کند.
هرمان هسه، در این کتاب بی سر و سامانی، نومیدی و تنهایی انسان ها را به تصویر می کشد. انسان هایی که هر یک روحی دارند که با روح دیگران در نمی آمیزد، انسان هایی که می توانند «نزد هم بروند، با هم حرف بزنند و به هم نزدیک شوند، اما روحشان مثل گلی است که در جای خود ریشه دارد و نمی تواند جابه جا شود وبا گل های دیگر درآمیزد، زیرا برای این کار باید از ریشه خود جدا شود و این ممکن نیست.»

مردی با کتاب‌های بسیار