سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسناد ساواک درباره دستگیری و محاکمه محسن مخملباف

 

  
محسن مخملباف در 17 سالگی در زندان


سازمان اطلاعات و امنیت کشور س. ا. و. ا. ک
خیلی محرمانه
گزارش بازجوئی
مشخصات متهم:
محسن فرزند حسین، شهرت مخملباف، شماره شناسنامه 61448 تهران متولد 1336 تهران، شغل کارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه لطفعلیان، سرای پایدار، محل سکونت تهران خیابان صفاری، کوچه یخچال نبش کوچه بالای لبنیاتی منزل اجاره‌ای، مجرد، میزان تحصیلات سوم متوسطه، دین اسلام، مذهب شیعه اثنی عشری، تابعیت دولت شاهنشاهی ایران، فاقد سابقه اتهامی و کیفری از نظر ضد امنیتی می‌باشد.


موضوع اتهام: اقدام علیه امنیت کشور.
گردش کار:
اطلاع واصله حاکی بود که نامبرده بالا به اتفاق همفکران خود (روح‌الله کفیلی، حسن لنگرودی) در تاریخ 22/5/53 جهت خلع سلاح به پاسبان پست با چاقو حمله نموده و پس از مضروب نمودن پاسبان و تیر‌اندازی نتیجتآ نامبرده بالا مضروب و پس از متواری شدن باتفاق حسن لنگرودی توسط اهالی محل دستگیر لیکن روح‌الله کفیلی از فرصت استفاده و متواری که تا کنون مامورین موفق به دستگیری وی نشده‌اند، بر مبنای اطلاعات فوق یاد شده برابر قرار روز 30/5/53 شعبه 12 بازپرسی بازداشت که پس از رویت قرار به آن اعتراضی ننموده است. از منزل متهم بازپرسی به عمل آمده و بموجب صورتجلسه پیوست وسایلی کشف و ضبط گردیده است.
نظریه: با توجه به محتویات پرونده و اعترافات متهم فعالیت وی در تشکیل یک گروه خرابکار و چاپ و توزیع اعلامیه‌های مضره و مطالعه و تبادل جزوات مارکسیستی، حمله به پاسبان پست و مضروب نمودن آن در حین انجام وظیفه به منظور خلع سلاح پاسبان، ساختن مواد منفجره (کوکتل مولوتف) و توهین به مقام شامخ سلطنت از ناحیه متهم محرز و مسلم می‌باشد. اینک که پرونده امر تکمیل گردیده در صورت تصویب جهت اقدام و رسیدگی قانونی به اداره دادرسی نیرو‌های مسلح شاهنشاهی ارسال گردیده.
بازجو:پرویز متقی
بازجوئی تخصصی
کوچصفهانی24/10/53
مخملباف
http://makhmalbaf.com/articles.php?a=387