سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیاى سوفى داستانى درباره تاریخ فلسفه

           


دنیای سوفی: داستانی در باره‌ی تاریخ فلسفه / نوشته‌ی یوستاین گاردر؛ برگردان کورش صفوی.- تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی‏ 1374. 656 ص‏
دنیای سوفی: داستان در باره‌ی تاریخ فلسفه / نوشته‌ی یوستین گادر؛ ترجمه‌ی حسن کامشاد.- تهران: انتشارات نیلوفر1377. 608 ص‏
در سال‌های اخیر کتابی با نام «دنیای سوفی» انتشار یافت که به بیشتر زبان ها ترجمه شد و حتی دو ترجمه‌ی فارسی از آن در دست است‏  نویسنده‌ی این کتاب یوستین گاردر، تاریخ فلسفه را داستان وار و با زبانی شیرین برای دختری به نام سوفی شرح می دهد. استقبال از این اثر چنان گسترده و فراگیر بود که این کتاب را به کتاب درسی مدارس برخی از کشورها از جمله آلمان تبدیل کرده است .
 یوستین گاردر،  سال ???? در نروژ به دنیا آمد. سالها در برگن فلسفه تدریس کرد، و پیوسته در فکر متن فلسفى ساده اى بود که به درد شاگردان جوانش بخورد: چون متن مناسبى نیافت خود نشست و دنیاى سوفى (1991) را نوشت. کتاب با استقبال غیر منتظره اى رو به رو گردید و در همان چند سال اول انتشار به بیش از سى زبان ترجمه شد و تا کنون میلیونها نسخه در جهان فروش رفته است.
گاردر استاد ساده نویسى و ایجاز است . سه هزار سال اندیشه را در 600 صفحه مى گنجاند، و زیرکانه از قول گوته مى گوید: "کسى که از سه هزار سال بهره نگیرد تنگدست به سر مى برد" و چه راحت مباحث پیچیده فلسفه غرب را، بى آنکه مبتذل شود، به زبان ساده و شیوا و همه فهم بیان مى کند: از جمله بهره جویى مسیحیت را از نظریه هاى افلاطون و ارسطو، ریشه گرفتن فرهنگ اروپایى را از فرهنگ سامى و هند ـ اروپایى، هگل را و بحث آنچه عقلى است ماندنى است، و دوران خود ما را و انسان محکوم به آزادى را و غیره و غیره.
این کتاب داستان دختر بچه ایست به نام سوفی آموندسن که یه نامه براش میاد که نه نشانی داره نه چیزی و فقط داخلش نوشته تو کی هستی و بعد با نامه های دیگر کنجکاوی خواننده رو بر میانگیزه
توجه داشته باشید که دنیاى سوفى رمان است، رمانى خودآموز، با طرح و بسطى گیرا و دلنشین درباره هستى. و علت محبوبیت عجیب و پیگیر آن در سراسر جهان همین است.
ازدیگرکتابهای  (یوستین گوردر)عبارت است از:
 سلام کسى اینجا نیست؟/ «راز فال ورق»/ «دختر پرتقالی»