سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهم، آن پرسش است...داستان چیست؟

یاسوناری کاواباتا» داستان نویس بلندآوازه ژاپنی که بیش از یکصد داستان نوشته است در ماه مه ???? در ?? سالگی درگذشت.
وی دو سال پس از نوشتن داستان یک خودکشی، بدون این که یادداشتی بر جای گذارد انتحار کرد.
کاواباتا که برنده جایزه نوبل ادبیات سال ???? شده بود، نخستین ژاپنی است که چنین جایزه ای را به دست آورده بود. به سبب یتیم شدنش در کودکی و از دست دادن والدین، تاثیر تنهایی و متکی به خود بودن در همه آثار کاواباتا آشکار است.
سبک داستان نویسی او شباهت فراوان به نوشتن خبر حادثه برای رسانه ها دارد: ساده، بدون لفاظی و بازی با قلم، و قرار دادن سریع خواننده در نتیجه داستان.

پیوند سنت‌‏های ژاپن با ادبیات پیشرو
" یاسوناری کاواباتا " مهم‌‏ترین نویسنده ژاپنی است که در آثار خود ، سنت‌‏های مردم سرزمین اش را با با ادبیات پیشرو پیوند می زند.
کاواباتا در همان سال های آغاز کودکی پدر ومادرش را از دست داد و پس از آن روزهای سختی را گذراند تا سرانجام در در دانشگاه توکیو به تحصیل ادبیات ژاپنی و غربی مشغول شد.
در سال 1921 ، او مجله " افکار نو " را را بنیان گذاشت و در همان روزها نویسندگی را آغاز کرد . وی از سال 1935 تا 1947 مشغول نوشتن رمانی به نام "سرزمین برفی" بود . کاواباتا در سال 1943 جایزه " کوکونتی کان" را از آن خود کرد ودر سال 1948 به ریاست انجمن قلم برگزیده شد . او پس از این دوران رمان " انبوه پرندگان سفید " را نوشت که 4 سال بعد به عنوان کتاب سال ژاپن انتخاب شد.
وی در سال 1968 به خاطر نوشتان رمان " سرزمین برفی " جایزه نوبل را از آن خود کرد.
کاواباتا ، پس از خودکشی " میشیما یوکیو " حامی خود در سال 1970 ، در تاریخ 16 آوریل سال 1972 خودکشی کرد.